Instromen per januari? Dat kan! vanaf 17 januari 2023. meld je kind snel aan!

Bewegen met plezier!

Goed voor de ontwikkeling van je kind

Op de Beweegschool gaan we aan de slag met de motorische ontwikkeling van het jonge kind (2 tot 5 jaar). Vaak zijn er nog geen sportverenigingen die lessen aanbieden voor deze doelgroep, terwijl het juist belangrijk is dat kinderen op deze leeftijd al aan de slag gaan met hun brede motorische ontwikkeling.

Door al vroeg te beginnen met bewegen en sporten, draagt de Beweegschool op een brede manier bij aan de ontwikkeling van het jonge kind. De grootste motorische ontwikkeling vindt in de eerste levensjaren plaats. Als je vanaf 2 jaar veel en gevarieerd beweegt, leer je hoe je je lichaam moet gebruiken en ontwikkel je de belangrijkste spiergroepen. Zo is het in de toekomst makkelijker om bewegingen sneller en beter uit te voeren.

Elke week gaan we aan de slag met bewegen, waar plezier voorop staat! Tegelijkertijd leert je kind alle basisvormen van bewegen. Dit draagt bij aan de gezondheid van het kind, maar het zorgt er ook voor dat je kind meer zelfvertrouwen krijgt, makkelijker kan samenwerken en beter kan omgaan met successen en teleurstellingen.

Methode - rechterfoto

Plezier met een flinke dosis gezonde ontwikkeling

Zo leert jouw kind op een goede manier gevarieerd bewegen

De Beweegschool werkt op basis van het nijntje Beweegdiploma en zijn wij gediplomeerd om deze beweeglessen te geven. Jouw kind krijgt dan ook de nijntje Beweegdiploma’s na het volgen van alle beweeglessen. Deze manier wordt jaarlijks aan meer dan 10.000 kinderen gegeven, op meer dan 400 locaties. Dit diploma is gebaseerd op wel 10 beweegvormen. Tijdens de beweeglessen gaan we aan de slag met al deze vormen van bewegen; balanceren, rollen, huppelen, klauteren, springen, vangen, gooien en schoppen. In leuke spelletjes komen alle basisonderdelen van bewegen aan bod.

01

Kom bewegen! We gaan aan de slag met alle manieren van bewegen, met je eigen lijf en met leuke materialen zoals een bal, een touw, een balk en een bok.

02

In een vaste groep met een vaste trainer bewegen we elke week met elkaar, zo leren we met elkaar bewegen, samenwerken en plezier maken!

03

We bouwen een basis voor gezond bewegen, interesse in sport en aan de persoonlijke ontwikkeling van het kind.

04

Na het doorlopen van alle beweeglessen, ontvang je een echt nijntje Beweegdiploma van de Beweegschool.

Zoveel meer dan alleen bewegen

De beweeglessen dragen bij aan een brede ontwikkeling van jouw kind

Wanneer er vanaf jonge leeftijd wordt gewerkt aan de motorische ontwikkeling van het kind, zien we daar jarenlang profijt van.

Zo draagt het bij aan de gezondheid van het kind:

Vroege motorische ontwikkeling draagt bij aan de sportdeelname op latere leeftijd:

Kortom, de beweeglessen zorgen op veel vlakken voor gezonde ontwikkeling van het kind. Bij de Beweegschool begeleiden we jouw kind op verantwoorde en gediplomeerde wijze. Het nijntje Beweegdiploma 1 is voor kinderen van 2 en 3 jaar, nijntje Beweegdiploma 2 is voor kinderen van 4 en 5 jaar oud.

de beweegschool

Dit zeggen anderen over de methode