Instromen per januari? Dat kan! vanaf 17 januari 2023. meld je kind snel aan!

Leer jouw kind op jonge leeftijd bewegen

Vergroot de gezondheid, persoonlijke ontwikkeling en sportdeelname van jouw kind

Wanneer jouw kind op jonge leeftijd op een leuke manier leert bewegen en regelmatig beweegt, heeft het meer kans om gezond en evenwichtig op te groeien.

Vroegtijdig goed leren bewegen heeft niet alleen invloed op het ontwikkelen van belangrijke spiergroepen en de motorische ontwikkeling, het heeft ook invloed op het opnemen, begrijpen en verwerken van kennis.

Tijdens de beweeglessen gaan we 22 weken met elkaar op een leuke manier aan de slag met bewegen. Door verschillende vormen van beweging regelmatig te herhalen, maken kinderen ze sneller eigen. De bewegingen worden verwerkt in spelletjes die we tijdens de Beweeglessen doen, waarbij het vooral belangrijk is dat jouw kind op een leuke manier leert bewegen; Plezier staat voorop!

Bewegen en ontwikkelen met plezier

Het nijntje Beweegdiploma

Bij de Beweegschool werken we op basis van het nijntje Beweegdiploma. We zijn erkend en gediplomeerd aanbieder van deze methode. We vinden het belangrijk dat kinderen al op jonge leeftijd leren bewegen en actief bezig zijn met sport en hun persoonlijke ontwikkeling. De motorische ontwikkeling op jonge leeftijd is ontzettend belangrijk, zowel voor de lichamelijke ontwikkeling als ook de persoonlijke ontwikkeling. Zo draagt het motorisch vaardig zijn bij aan het zelfbeeld van het kind; het vergroot het zelfvertrouwen en de zelfwaardering, het draagt bij aan het vermogen om samen te werken en om te gaan met successen en teleurstellingen. De beweeglessen zorgen ervoor dat jouw kind op de juiste manier leert te bewegen en de belangrijkste spiergroepen ontwikkelt, die ook op latere leeftijd heel belangrijk zijn. We gunnen ieder kind een goede start. Het Nijntje Beweegdiploma 1 is er voor kinderen van 2 en 3 jaar oud. Het Nijntje Beweegdiploma 2 is er voor kinderen van 4 en 5 jaar oud.

Een vast gezicht

Dit is de Beweegschool

Tijdens de beweeglessen is het belangrijk dat kinderen zich veilig en prettig voelen, daarom worden de lessen gegeven door een vaste trainer. De kinderen leren elkaar en de trainer goed kennen en zo creeren we een veilige omgeving waarin ze met vertrouwen kunnen ontwikkelen.

De lessen vinden plaats in de sporthal in Driebruggen en duren 45 minuten. Tijdens deze lessen zijn ouders niet zichbaar aanwezig, dit zorgt ervoor dat kinderen niet afgeleid worden en zich kunnen concentreren op de spelletjes en het bewegen. De groepsgrootte is maximaal 16 kinderen per lesreeks. De laatste 10 minuten van de les mogen ouders op de tribune meekijken, zodat ze een idee krijgen wat hun kinderen tijdens de lessen doen. En kinderen kunnen dan trots laten zien wat ze allemaal geleerd hebben. Op dit moment worden alle lessen gegeven door Yentle de Jong.

Elke week bewegen

Onze pakketten

Bij de Beweegschool geloven wij in de kracht van herhaling en vaste patronen. Daarom bieden wij een volledig pakket aan en geen losse lessen. Het is belangrijk dat de kinderen elke week bezig zijn met hun motorische ontwikkeling tijdens de beweeglessen.

Nijntje Beweegdiploma 1

(2-3 jaar)