Instromen per januari? Dat kan! vanaf 17 januari 2023. meld je kind snel aan!

Motorische vaardigheden zijn zo belangrijk voor kinderen

Beweeglessen speciaal voor de onderbouw

De motorische ontwikkeling bij de onderbouw is van groot belang voor een gezonde basis voor de toekomst. Juiste motorische ontwikkeling draagt niet alleen bij aan gezonde lichamelijke ontwikkeling maar ook aan de persoonlijke ontwikkeling en het vermogen om te leren.

Door de beweeglessen voor de onderbouw op school te laten geven door de Beweegschool, zorg je voor de juiste motorische ontwikkeling van het jonge kind en neem je extra werk uit handen van de leerkrachten. De Beweegschool kan wekelijks de beweeglessen voor onderbouw verzorgen, op basis van het nijntje Beweegdiploma. Zo komen alle basisvormen van bewegen op een leuke manier aan bod. Onze gediplomeerde trainer verzorgt de lessen op school en is opgeleid om elk kind de juiste begeleiding te geven. Weten hoe wij onze lessen op jouw school kunnen verzorgen? Neem contact op, in een vrijblijvend gesprek vertellen wij alles over wie wij zijn en waar wij in geloven.

Leren vanuit beweging

De basis voor de groei van het sociaal, cognitief en emotioneel vermogen

Beweging zorgt ervoor dat het brein en het lichaam zich met elkaar verbinden. Door bewegingen te doen kan het kind eerdere opgedane kennis koppelen aan nieuwe ervaringen. Zo groeit het kind op sociaal, emotioneel en intellectueel gebied. Brede motorische ontwikkeling heeft niet alleen invloed op het ontwikkelen van belangrijke spiergroepen, het heeft ook invloed op het opnemen, begrijpen en verwerken van kennis. De Beweegschool koppelt bewegen met leren en persoonlijke ontwikkeling, in de veilige en vertrouwde omgeving van de school.

Onze methode

Bewegen op school zorgt voor een goede start en leerrijpheid

Bij de Beweegschool werken we op basis van het nijntje Beweegdiploma. We zijn erkend en gediplomeerd aanbieder van deze leerlijn. We vinden het belangrijk dat kinderen al op jonge leeftijd leren bewegen en actief bezig zijn met sport en hun persoonlijke ontwikkeling. Zo draagt het motorisch vaardig zijn bij aan het zelfbeeld van het kind; het vergroot het zelfvertrouwen en de zelfwaardering, het draagt bij aan het vermogen om samen te werken en om te gaan met successen en teleurstellingen.

098A7812

de beweegschool

Dit zeggen ouders over de methode