Instromen per januari? Dat kan! vanaf 17 januari 2023. meld je kind snel aan!

Bewegen maakt gelukkig

De Beweegschool - dé plek voor de motorische ontwikkeling van jonge kinderen!

De missie van de Beweegschool is jonge kinderen de kans bieden om gevarieerd te bewegen en plezier te hebben met de beweeglessen van het nijntje Beweegdiploma.

Gevarieerd en met plezier bewegen op jonge leeftijd (2 tot 5 jaar) draagt essentieel bij aan de motorische, cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen. Wij willen bijdragen aan het creëren van een gezonde en gelukkige generatie die met plezier beweegt. Wat jong geleerd wordt, blijft een leven lang bij. Wij zijn ervan overtuigd dat een gezonde motorische ontwikkeling essentieel is voor de groei van een kind. Onze beweeglessen zijn speciaal ontworpen om kinderen te helpen hun vaardigheden te verbeteren, zelfvertrouwen op te bouwen en bovenal plezier te hebben!

Dit ben ik

Yentle de Jong - Psychomotorisch kindercoach

Ik ben Yentle de Jong, de drijvende kracht achter de Beweegschool. Mijn liefde voor beweging begon al op jonge leeftijd. En toen ik al jong volleybaltraining begon te geven ontdekte ik hoe sport en kinderen perfect samengaan. In de volleybalwereld merkte ik dat veel kinderen moeite hebben met bepaalde bewegingen, daar begon mijn fascinatie voor de motorische ontwikkeling van jonge kinderen. Naast de Beweegschool ben ik werkzaam in het onderwijs, waar ik werk als management ondersteuner van de directeuren op twee basisscholen in Gouda en ik geef beweeglessen in de onderbouw. Mijn overtuiging is dat beweging de basis is voor groei, het stelt kinderen in staat zich op verschillende gebieden te ontwikkelen: motorisch, emotioneel, sociaal en cognitief.

Meer over Yentle

Mijn weg naar de Beweegschool

In 2023 besloot ik mijn droom te verwezenlijken door de Beweegschool op te richten. Naast mijn werk voltooide ik de opleiding tot Psychomotorisch kindercoach. Als Psychomotorisch kindercoach combineer ik mijn kennis van deze ontwikkelingsgebieden met beweging en spel om kinderen te helpen groeien en bloeien. Beweging is de basis voor balans.

Ik werk in het onderwijs. Daar ben ik niet alleen management ondersteuner op meerdere scholen, maar ik geef ook beweeglessen in de onderbouw. Een mooie opstap naar mijn uiteindelijke droom: de Beweegschool.

Naast mijn werk voltooide ik de opleiding tot Psychomotorisch kindercoach. Ik vind het belangrijk dat jonge kinderen met plezier leren bewegen en werken aan hun persoonlijke ontwikkeling. Bewegen  stelt kinderen in staat zich te ontwikkelen op motorisch, emotioneel, sociaal en cognitief gebied. Daarnaast ben ik officieel instructeur van het nijntje Beweegdiploma.

Op jonge leeftijd begon ik zelf te volleyballen en raakte in de ban van sport. Ik behaalde meerdere volleybaltrainersopleidingen en heb alle niveau’s en leeftijden volleybaltraining gegeven. Momenteel ben ik trainer/coach van DVC dames 1 en speel zelf volleybal bij DVC dames 2.

Over - foto onderaan

En wie is dat dan?

Weten wie jouw kind gaat begeleiden

Het is natuurlijk altijd spannend om jonge kinderen bij iemand te brengen en als ouder zelf weg te gaan. Dat weet ik als moeder maar al te goed! Daarom nog een paar persoonlijke weetjes over mij.

01

Ik ben moeder van 2 kinderen, die allebei ook fanatiek sporten. Sport is een zeer belangrijk onderdeel in ons leven.

02

Ik ben geboren in Waarder en woon in Driebruggen, een echte dorpse dus!

03

Ik ben minimaal 4 keer per week in de sporthal te vinden: Om trainen te geven, om zelf te trainen of om te coachen. Volleybal is heel belangrijk voor mij en heeft de basis gelegd voor de Beweegschool.

04

Op mijn vijftiende begon ik met het geven van training aan jeugdteams en dat was het moment waarop ik ontdekte hoe sport en kinderen perfect samengaan. Het vormen van individuen tot een team is altijd mijn passie geweest.